Klasszikus műalkotások reprodukcióinak hátait, karjait varrja ki bűnözők testét idéző mintákkal egy olasz művész, így próbálva közelebb kerülni az eredetikhez.
Fabio Viale az antik alkotások utánzataira nem csupán rárajzolja a mintákat, hanem a tetoválás módszeréhez hasonlóan „a felszín alá tölti be a festéket”.
A szobrász kémikusokkal együtt tökéletesítette a vegyes technikát,
hogy imitálni tudja az általa a bűnözés kérdésével és az alkotói kreativitással egyaránt összekapcsolt tetoválást.
„Az élő és a halott találkozása ez, a szenté és a profáné.”
– fogalmazott a művész. „Ez a társulás, a kettő közötti viszony erős kapocs, ami energiát hoz létre: a klasszikus szépségről alkotott előfeltevéseink és a bűnözőkkel összekapcsolt tetoválásfajtáktól elidegeníthetetlen keménység ámulatot és megrökönyödést provokálnak ki.”
Viale újraértelmezésében sötét tónusú rajzok kerültek a római Laokoón-csoport középső alakjára, combjaitól nyakáig és alkarjától a mellkasáig, köztük a hét főbűn képi ábrázolása Giovanni da Modena 15. századi ábrázolásában.
Orosz börtöntetkók kerültek kézfejekre és a Milói Vénuszra,
míg más antik alakok mintha a japán jakuzát idéző virág-, hullám-, felhő- és sárkánymotívumokat varrattak volna magukra.
Forrás: This is Colossal, fotók: Fabio Viale